2 Şubat 2015 Pazartesi

Islak Kek


Islak Kek Tarifi Nedir ? Islak Kek Nasıl Yapılır ? diye merak ediyorsanız bu yazım size yardımcı olacaktır. Islak kek çok severek yaptığım ve çokta sevdiğim kekler arasındadır. Bugün ben de sizinle ıslak kek tarifimi paylaşmak istiyorum.

Islak Kek Malzemeleri:

  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı süt
  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • 5 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket üçü bir arada nescafe (isteğe bağlı)
Islak Kek Yapılışı:

İlk olarak 1 su bardağı sıvı yağ, 2 su bardağı şeker, 1,5 su bardağı süt ve 5 yemek kaşığı kakao çırpılacak ve bu karışımdan 1 büyük su bardağı kadar ayıyarak diğer malzemelerimizi karıştırmaya başlayalım. 4 yumurta ile yarım su bardağı şeker çırpılacak ve kakaolu karışımın içine dökülecek ve sırayla un, vanilya ve kabartma tozu eklenip tekrar çırpılıp yağlanmış tepsiye dökelim.
Ben genelde fırın tepsisi kullanıyorum. Nedeni ise keki ince seviyorum ama siz borcam koyarsanız resimdeki gibi kek elde edeceksiniz. Kekimizi 170 derece de pişiriyoruz ve ılımaya başladığı zaman ayırdığımız  kakaolu karışımı kekin üzerine dökelim isterseniz bu karışma kahve eklerseniz çok güzel tat veriyor. Karışımı döktükten sonra 1 saat kadar dinlendirdikten sonra servise hazır duruma gelecektir.
Eğer çok ıslak seviyorsanız ayırdığınız karışma ilave süt ekleyip dökerseniz daha ıslak kek elde edebilirsiniz servis yaparken de hindistan cevizi ile kekin üstüne şekil verebilirsiniz.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder