26 Kasım 2014 Çarşamba

Kabak Tatlısı





Tatlıların en eskisi ve tadı damağınızda kalan Kabak Tatlısı kış aylarında vazgeçemediğim tatlılar arasında yer almaktadır.Eğer sizde benim gibi kabak tatlısını seviyor ve televizyon karşısında keyfinize eşlik etmesini istiyorsanız kısa zamanda yapabilirsiniz.

Kabak Tatlısı Malzemeleri:
• 1/2 kg balkabağı
• 1 kâse şeker
• 1/4 çay bardağı su

Kabak Tatlısı Yapılışı:
Kabak parçaları soyulup, dilimleyin ve tencereye sıra sıra yerleştirin. Yayvan bir tencere kullanımının daha iyi olacağını düşünüyorum ancak ben mümkün olmadığı için biraz dar tencere kullandım. Dolayısıyla kabak dilimleri birkaçı katı oldu. Bir kâse şekeri kat aralarına ve en üste serptim. Son olarak tencerede çeyrek çay bardağı su gezdirip, önce yüksek sonra kısık ateşte pişirdim.

 Pişirme süresi yaklaşık olarak 30-45 dakika olan kabak tatlısı, her kabagın cinsine gore değişmektedir.. Kabaklar yumuşadığında pişmiş olduğunu anlayabiliyoruz. Bunu anlamak için çatalla arada bir dokunuş yapmak şart :)

Kabaklarımız hazır olduktan sonra ise üzerini fındık  yada ceviz ile süslemeniz ayrı bir tat ve şık görünüm katacaktır. 

Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder