28 Ağustos 2014 Perşembe

İncirli ve Tarçınlı Kek Tarifi



Siz hiç incirli tarçınlı kek denediniz mi? Cevabınız "hayır" ise çook şey kaybetmişsinizdir. Neyse ki şu anda bir şekilde blogumdasınız ve ben sizin için İncirli ve cevizli kek nasıl yapılır? sorusunu en küçük detayına kadar yazdım.

Bu tarifle yapacağınız incirli kek hemen bayatlamayacak, hem de tarçınlı olduğu için mis gibi kokacak. İncirli kekin nasıl yapıldığını merak edenler için aşağıda sizinle paylaşıyorum...

Pişirme süresi: 30 dakika

İncirli ve Tarçınlı Kek  Malzemeleri:
  • 3 tane yumurta
  • 1,5 su bardağı süt (ve ya 1 su bardağı yoğurt)
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 3 su bardağı un (tahmini) siz hamura göre belirleyebilirsiniz
  • 5 adet kuru incir
İncirli ve Tarçınlı Kek 'in Yapılışı:

İncirli ve tarçınlı kekin yapılışını öncelikle çok araştırdım." İncirli kek nasıl yapılır? İncirli Kek tarifi nedir?" diye araştırdım durdum. Sonunda yabancı bir siteden bu tarifi bularak denedim. Umarım sizde beğeneceksiniz.

Eveeeett, ilk olarak 2 su bardağı toz şekerimizi, 3 yumurtayla beraber çırpıyoruz. Ardından bu karışıma ilave olarak; 1,5 su bardağı sütü ilave ediyoruz.  1,5 su bardağı yağımızı da ilave ettikten sonra çırpmaya devam ediyoruz. 

En son ilave edeceklerimiz ise, 1 paket kabartma tozu (tüm keklerde bu kural geçerlidir) ve alabildiğine un ve 2 yemek kaşığı kadar tarçın. Malzemelerimizi ekleyip iyice çırptıktan sonra, hafif yağlanmış kek kalıbına döküyoruz. İnce kıyılmış kuru inciri ve dövülmüş cevizimizi tam da bu esnada kek kalıbının üzerine serpiyoruz. Böylelikle incirler dibine çok fazla çökmemiş olacaklar. 

Önceden ısıttığımız 180 derecelik fırına hazırladığımız karışımı koyabiliriz. 5 dakikadan sonra burnunuz gelen kokularla bayram edecek. 30 dakika sonrasında ise mideniz bayram edecek :)

Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder